El Pati de Can Gil és un cicle de poesia oral i a l’aire lliure a Corçà amb autores i autors de l'editorial empordanesa Edicions Tremendes.
Aquest cicle poètic va començar fa 8 anys a Corçà en un pati particular de la casa coneguda com a Can Gil; casa datada de l’any 1680.
El Pati de Can Gil consta de tres sessions itinerants als pobles de Matajudaica, Casavells i Cassà de Pelràs (que formen part del municipi de Corçà). L’obertura del recinte serà a les 19.30 h. L’hora d’inici serà a les 20 h. Hi haurà una parada de menjar de l’Obrador Sa Menjua.
3a sessió El Pati de Can Gil 2026
El divendres 10 de juliol a les 19.30 h finalitzarà el cicle poètic de El Pati de Can Gil a la Plaça de l’església de Cassà de Pelràs amb l’espectacle Habitar la llum, proposta de poesia narrada per Clara Centenera Ribas, acompanyada per la música i els paisatges sonors de Jordi Serradell.
Sinopsi:
La proposta us convida a endinsar-vos pels racons de l'Empordà, la seva costa, la seva fauna i flora i, al mateix temps, us allarga la mà perquè recorreu sense presses un paisatge intern, el propi paisatge íntim, per tal que us pugueu perdre, imaginar, somniar i sentir.



